منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • شکایت کاربر آیفون از اپل به دلیل امتناع از تعمیر گوشی خود!

شکایت کاربر آیفون از اپل به دلیل امتناع از تعمیر گوشی خود!

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
شکایت کاربر آیفون از اپل به دلیل امتناع از تعمیر گوشی خود!

بر اساس گزارش وب سایت Business Insiders ، یک کاربر آیفون به نام Theodore A. Kim از اپل برای خسارت 1،383.13 دلار شکایت کرده است. این دقیقاً مبلغی است که آقای کیم برای خرید آیفون 12 پرداخت کرده است و اپل همچنان توسط این شرکت ضمانت می شود ، اگرچه تلفن ؛ او از تعمیر آن خودداری می کند. آقای کیم هندست در اکتبر 2020 در ویتنام خریداری شد و به گفته مالک ، تلفن او تا اکتبر 2022 تحت پوشش گارانتی قرار می گیرد.

اپل در حال تعمیر آیفونی است که ظاهراً به دلیل سهل انگاری در مراقبت آسیب دیده است. امتناع

در زمان شیوع ویروس کرونا، آقای کیم با آیفون خود به آمریکا بازگشت و گوشی وی در اتصال به سیم کارت اپراتورهای آمریکایی با مشکل مواجه شد. بنابراین او با اپل تماس گرفت و شرکت پیشنهاد کرد تلفن او را به فروشگاه اپل ببرد و آقای کیم نیز همین کار را کرد.

آقای کیم در ادامه توضیح داد که چه اتفاقی افتاده است. او می گوید: “من با هدست خود به فروشگاه اپل رفتم و آنها تلفن را به بخش تعمیر بردند.” علاوه بر این، آنها اعلام کردند که ما گوشی شما را تعمیر نمی کنیم. زیرا قبلاً دستکاری شده است. از آنها پرسیدم که چگونه گوشی جعلی است.

اپل به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. اما وقتی آیفون 12 خود را پس گرفت. او متوجه شکستگی سینی سیم کارت شد. تئودور کیم بعداً از BBB شکایت کرد و مدعی شد که صفحه سیم کارت هنگام مالکیت این تلفن توسط اپل آسیب دیده است. این غول آمریکایی در پاسخ گفت اگر سینی سیم کارت هنگام بررسی دستگاه توسط کارکنان شرکت دچار مشکل شود ؛ در این مورد ، اپل شخصاً آن را برطرف می کند. بنابراین اپل در حال بحث در مورد پایان بحث است.

شکایت کاربر آیفون از اپل به دلیل امتناع از تعمیر گوشی خود!

شاکی یکی از گوشی های سال گذشته اپل از سری آیفون 12 را در اختیار دارد

با لغو گارانتی گوشی از سوی اپل ، آقای کیم پیشنهاد پرداخت هزینه تعمیر آیفون را داد. اما اپل نیز این درخواست را رد کرد. بنابراین او در پایان ماه ژوئن تصمیم گرفت تا یک ایمیل به تیم کوک ارسال کند. مدیر ارشد حمل و نقل اپل؛ اما این اعلامیه با هیچ گونه پاسخی از سوی مدیرعامل یا شرکت همراه نبود. بنابراین او در گوگل جستجو کرد تا وبلاگی را پیدا کند که محتوای آن در سال 2012 توسط شخصی نوشته شده بود که قبلاً از اپل در دادگاه شهر سیاتل شکایت کرده بود. این پست وبلاگ با عنوان “قاضی اپل” است. عنوان پست گویای همه چیز است.

آقای کیم فکر کرد چنین ایده ای احتمالاً مناسب خواهد بود. او موقعیت خود را با دیوید مقایسه کرد و در نهایت از اپل شکایت کرد. نتیجه این پرونده به احتمال زیاد به این بستگی خواهد داشت که آیا آقای کیم بتواند دادگاه را متقاعد کند که سیم کارت تلفنش در جریان بازرسی اپل آسیب دیده است یا خیر. او به BBB گفت: “در حالی که اپل در حال تعمیر گوشی بود ، سیم کارت آسیب دید.” یکی از مدیران فروشگاه Apple در منطقه Union Square سان فرانسیسکو نیز این موضوع را تأیید کرد.

اپل روز جمعه دو شکایت علیه دو شرکت نقض حق اختراع ثبت کرد

وب سایت AppleInsider در گزارش خود درباره دعاوی اپل خاطرنشان می کند که این شرکت در دو مورد جداگانه به نقض حق ثبت اختراع توسط سایر شرکت ها متهم شده است. هر دو مورد غول ساکن کوپرتینو را متهم می کنند که بدون مجوز از اختراعات شرکت های دیگر برای iPhone استفاده می کند. اولین پرونده توسط شرکتی به نام ImmerVision در دادگاه ناحیه دلاور تشکیل شد. شاکی ادعا می کند که اپل حق اختراع این شرکت را در سال 2005 نقض کرده است.

بر اساس محتوای پرونده ، اختراع توسط iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max نقض شد. اما نقض حق ثبت اختراع محدود به این ابزارها نیست. ImmerVision به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تصاویر فوق عریض شناخته می شود. این نشریه خاطرنشان می کند که از 2190 نقض ثبت اختراع از 990 اختراع ، شامل بهره ، هزینه و حق الوکاله ، غرامت مالی می خواهد.

شکایت کاربر آیفون از اپل به دلیل امتناع از تعمیر گوشی خود!

آیفون با استفاده از فناوری صفحه عریض قادر به ثبت تصاویر بدون اعوجاج خواهد بود.

دومین شکایت نقض حق ثبت اختراع توسط Aire Technology Limited در دادگاه منطقه غرب تگزاس مطرح شد. این شکایت ادعا می کند که اپل به طور غیرقانونی از فناوری تحت پوشش سه پتنت Aire برای کیف پول های دیجیتال و فناوری NFC استفاده کرده است. متن شکایت در مورد دستگاه های iPhone و Apple Watch و برنامه های Apple Pay و Wallet اعمال می شود.

البته اپل از کارشناسان حقوقی داخلی خود برای رسیدگی به شکایات مربوط به نقض پتنت کمک خواهد گرفت. در مورد موارد جزئی، مانند شکایت آقای کیم، اگر اپل مسئول آسیب به سینی سیم کارت باشد. در این حالت ، یک آیفون جدید باید در اختیار متقاضی قرار گیرد.

نوشته یکی از کاربران آیفون، اپل به دلیل امتناع از تعمیر گوشی خود شکایت می کند! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل ظاهر شد.