منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • اپل راه حل مشکل صفحه نمایش صورتی در سری آیفون 13 را توضیح داد

اپل راه حل مشکل صفحه نمایش صورتی در سری آیفون 13 را توضیح داد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
اپل راه حل مشکل صفحه نمایش صورتی در سری آیفون 13 را توضیح داد

بسیاری از کاربران سری آیفون 13 همچنان از مشکلات نمایشگر گوشی های خود خبر می دهند. در برخی از مدل های آیفون صفحه نمایش صورتی یا بنفش می شود و در چنین شرایطی امکان استفاده از گوشی وجود نخواهد داشت.

به گزارش وب سایت 9to5Mac، از ماه اکتبر انتشارات مختلفی در این زمینه در انجمن های مصرف کنندگان اپل منتشر شده است. در آن زمان، کاربری به نام DPigar گفت: «من 2 روز است که از آیفون 13 پرو استفاده می کنم و صفحه نمایش گوشی من در عرض چند ثانیه صورتی می شود و سپس محتوا دوباره شارژ می شود. این همیشه اتفاق می افتد. بنابراین من نمی توانم از آیفون خود استفاده کنم. علت این مشکل چیست؟ «این کاربر 2 تصویر مختلف را به پست خود ضمیمه کرده است؛ تصاویری که آیفون 13 پرو را با نمایشگر تمام بنفش نشان می دهد.

برخی از کاربران آیفون اپل از اشکال صورتی در نمایشگر گوشی خود رنج می برند

یکی دیگر از کاربران آیفون 13 پرو نیز این ادعا را تایید کرد و گفت که گوشی او نیز دقیقا با همین مشکل مواجه است. ظاهرا اپل برای تعویض گوشی های معیوب مانورهای پشت صحنه انجام داده است. از آنجا که نشریه به هر دو پیام شرکت پیوست شده است. نشان می دهد که مشکل برطرف شده است و کاربران می توانند برای تعویض دستگاه با مراکز خدمات مجاز تماس بگیرند.

اما نکته مهم این است که بسیاری از کاربران آیفون 13 با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنند و همه آنقدر خوش شانس نبودند که یک دستگاه جایگزین از اپل دریافت کنند. یکی از کاربران آیفون 13 پرو مکس به نام Calistron نیز از طریق پستی در انجمن داستان غم انگیزی را بیان می کند. او کمتر از 2 ماه پیش گوشی گران قیمت خود را خرید.

بعد از اینکه گوشی او به طور غیرمنتظره ای با صفحه نمایش خاموش راه اندازی شد. صفحه نمایش دستگاه به طور تصادفی صورتی می شود و عملکرد دستگاه ناپایدار می شود. اپل پس از بررسی اعلام کرد که این مشکل به دلیل معیوب بودن مادربرد بوده است. با این حال، این شرکت از مسئولیت خود چشم پوشی کرد و به مصرف کننده قول “تعویض سیستم بازگشت” را داد. یعنی نمایشگر و سیستم دوربین گوشی تعویض نمی شود و فقط قطعات معیوب تعویض می شوند.

این خیلی قابل قبول نیست. از آنجایی که کاربر فوق برای خرید یک گوشی هوشمند پیشرفته اپل هزینه زیادی پرداخت کرده و اکنون که بین 7 تا 14 روز کاری به گوشی خود دسترسی ندارد تنها یک دستگاه تعمیر شده توسط تکنسین های اپل دریافت خواهد کرد. به گفته Calistron، مشکل این است که گوشی معیوب کمتر از 2 ماه است که استفاده می شود و اگر این محصول با یک مدل کاملا جدید اپل جایگزین شود، بسیار خوشحال خواهد شد.

این کاربر در توضیح ناعادلانه بودن رفتار اپل توضیح می دهد که «باز کردن قاب آیفون و از دست دادن حس سفتی آن پس از این مدت کوتاه خوشایند نیست. این باعث می‌شود که آیفون من به عنوان یک گوشی بازسازی‌شده شناخته شود و در آینده از ارزش آن کاسته شود.» نتیجه نهایی این کاربر تصویر خوبی را به اپل نمی‌دهد. او گفت: «پشتیبانی از مشتریان اپل مانند گذشته شگفت انگیز نیست. در حال حاضر دستگاه مناسبی ندارم. برای بهره مندی از خدمات عالی، هزینه زیادی برای خرید دستگاه درجه یک پرداخت کردم. “طبیعی است که یک دستگاه جایگزین جدید بخواهید.”

اپل راه حل مشکل صفحه نمایش صورتی در سری آیفون 13 را توضیح داد

برخی از کاربران آیفون 13 پرو با نمایشگر بنفش یا صورتی گوشی خود مشکل دارند.

اپل گفت که مشکل ماهیت نرم افزاری است و کاربران برای رفع آن باید آخرین نسخه بتای iOS 15.3 را نصب کنند.

روند انتشار چنین داستان هایی ادامه دارد. کاربری به نام Disappointed_User8 یک پست طولانی منتشر کرده است که در آن گزارش داده است که مشکل صفحه نمایش صورتی گوشی او تنها پس از 6 روز ظاهر شده است. به گفته وی، اپل ابتدا اعلام کرد که این دستگاه یک محصول سخت افزاری محسوب می شود و باید به نزدیکترین مرکز خدمات مجاز این شرکت تحویل داده شود. اما پس از آن شرکت موقعیت خود را تغییر داد و پس از شارژ دستگاه از کاربر خواست آن را تحویل بگیرد.

اپل راه حل مشکل صفحه نمایش صورتی در سری آیفون 13 را توضیح داد

تصویر آیفون دیگری با مشکل صفحه نمایش صورتی

اگرچه شارژ گوشی مشکل را حل کرد. اما این فقط یک راه حل موقت بود. پس از اینکه اپل دستگاه را ریست کرد، کاربر مجبور شد دوباره گوشی خود را راه اندازی کند. در همان زمان، مشکل دوباره آشکار شد. این کاربر ناامید در یادداشتی گفت: این گوشی بسیار گران قیمت و در عین حال غیرقابل اعتماد است. تصور کنید به اپل اعتماد کرده و مبلغ گزافی را برای خرید یک گوشی معیوب بپردازید. این برای من استرس زا است و سلامت روانم را به خطر می اندازد. “من از خدمات پس از فروش اپل پشتیبانی کافی دریافت نکردم و این بسیار ناامید کننده است.”

آخرین نشریه مربوط به این شماره در 16 ژانویه (26 ژانویه) منتشر شد. این نشان می دهد که مشکل صفحه نمایش صورتی دائمی است. همانطور که این مشکل عمدتا در چین مشاهده می شود. بنابراین، طبق وب سایت MyDrivers، اپل اخیراً در Weibo پست کرده است: “ما متوجه هیچ مشکل سخت افزاری در دستگاه ها نشدیم. زیرا مشکل صفحه نمایش صورتی زمانی رخ می دهد که دستگاه قفل است.

اپل به کاربران توصیه می کند که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند و سپس به برنامه نرم افزاری بتا iOS بپیوندند. همچنین، به گفته اپل، اگر مشکل صفحه نمایش صورتی به دلیل ناسازگاری نسخه برنامه و نسخه iOS باشد، نصب آخرین آپدیت بتا در iOS 15.3 به حل مشکل کمک می کند.

با این حال، به نظر نمی رسد در لیست تغییرات آخرین نسخه بتا iOS 15.3 به مشکلی در صفحه نمایش صورتی اشاره شود. کارشناسان امیدوارند اپل به این موضوع پایان دهد و راه حل نهایی برای این مشکل ارائه دهد. همچنین انتظار می رود اپل در صورت عدم امکان راه حل، دستگاه های معیوب را با مدل های جدید جایگزین کند.

مقاله اپل راه حل مشکل صفحه نمایش صورتی در سری آیفون 13 را توضیح می دهد که اولین بار در اخبار فناوری و دستگاه های تلفن همراه منتشر شد.